fredag den 26. august 2011

Bananasplit til morgenmad


Dem af jer, som følger bloggens Facebook-side har muligvis allerede set linket til denne super lækre morgenmad - men jeg måtte altså selv afprøve det. Det er ikke alt, jeg har mulighed for at få spist, afprøvet og lagt her på bloggen, så Facebooksiden fungerer som opsamler for alle de inspirerende links/blogs jeg falder over undervejs.

Ok, der er altså ikke is i denne version, men græsk yoghurt og det egner sig vel mere til morgenmad -  Ideen kommer herfra. Jeg brugte en mellemstor banan på 100g, 100g græsk yoghurt 0,2%, 15 mandler som jeg ristede på panden, 1 tsk syltetøj fortyndet med lidt vand og 40g hindbær/brombær. Sammenlagt forkælelse for 296 kalorier og en fordeling på 27% fedt, 20% protein og 53% kulhydrat - Velbekomme og rigtig god start på dagen.

12 kommentarer:

  1. Det var da en fantastisk idé! Tak for inspirationen :)

    SvarSlet
  2. Jeg så den godt på min blogrunde i dag, fed ide :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. Hej Lise,

    Jeg har forsøgt at lure dig af, hvordan du får så aktiv et følge her på bloggen. Det må være utrolig lækket at få så mange kommentarer fra bloglæsere.

    Jeg kan se, at du henvender dig til læserne i stort set hvert indlæg, men gør du dig andre overvejelser - eller er dete blot et ubevidst talent du har?

    Hilsen
    Michael

    SvarSlet
  4. Det var da en god idé, er nødt til at prøve det en dag :)

    SvarSlet
  5. Ohh, hvilken lækker idé! Det skal jeg prøve - snart!

    SvarSlet
  6. Det lyder godt nok lækkert!!

    Jeg håber du vil kigge forbi vores nye madblog, når du får tid :)

    SvarSlet
  7. Tak Bitten - jeg tager meget lidt af æren da det ikke min ¨opfindelse¨

    Birthe - jeg er ret sikker på, du har en mega-blogrunde ;O) dejligt at du har tid til at læse med og kommentere.

    Michael - Det varerier vist en del med kommentarer for hvert indlæg. Men feed-back er klart noget af det sjoveste ved at blogge. Jeg prøver så vidt muligt at lave indlæg, som jeg selv ville have lyst til at læse - det betyder store billeder, rimelig kort tekst og helt enkle opskrifter. Jeg lærer stadig men kan se, at det særligt at de indlæg med sunde kager og søde sager, som får en del respons af læsere - og ja når der er mulighed for at give sin personlige vinkel eller erfaring. Det er jo det unike ved blogs, at der kan være ping-pong - at det ikke kun er envejs-kommunikation. Men en god vej frem er klart (som du jo gør) selv at være aktiv med at lægge kommentarer, det giver ofte flere læsere og andre bloggere kigger forbi.

    SvarSlet
  8. Tak Guapizimo - jeg må altså have en forklaring på dit blognavn på et tidspunkt - der er noget med Spanien ikk?

    Linn - det er nemlig en helt ok ide - man kan jo evt også udskifte lidt af mandlerne og syltetøjet med mørk chokolade evt smeltet ;O)

    Tak Laura - jeg vil bestemt gerne kigge ind

    SvarSlet
  9. Ej hvor lækkert - det må jeg simpelthen prøve. Jeg takker mange gange for din anbefaling, dit link og din omtale :-) Og ikke mindst fordi det fik mig til at finde din helt fantastiske blog. Jeg smider straks et link til dig på min blog:-))
    KH Charlotte

    SvarSlet
  10. Sundforsjov - det glæder mig meget at du synes! og tak for at linke tilbage.

    SvarSlet
  11. Mmmmmm, hvor lækkert! Det er lige noget for en morgenmadsentusiast som mig :-)
    Jeg havde slet ikke set du havde en facebook side også, men har da straks linket op der

    SvarSlet
  12. Sikke en fantastisk morgenmad!
    - Den skal helt sikkert afprøves, en af de nærmeste dage! :D

    http://itsmypassions.blogspot.com

    SvarSlet