tirsdag den 8. marts 2011

Aftensnacks under 100 kalorier


Ind i mellem kan man godt have lyst til noget sødt efter aftensmaden eller i løbet af aftenen (laes: stort set altid hvis man er mig ;O) Så i den forbindelse vil jeg gerne lige slå fast, at der ikke er nogen regler for, hvor sent man må spise - hvis du i løbet af dagen har holdt dig, til de kalorier du har besluttet og gemt lidt til natten/katten, så er det helt fint at tage en lille aftensnack - Du skal trods alt sove rigtigt mange timer uden vådt eller tørt.

De følgende snacks her indeholder under 100 kalorier:
  • 150g frosne vindruer
  • 50g banan med kanel, 5g kokosmel og 5g mandler
  • 1 stk kanelknaekbrød med 30g kvark og 4g hakkede mandler
  • 60g hytteost på 1 stk knaekbroed
  • 80g frugt med 100g graesk yoghurt 0,2%
  • 100g af denne Smoothie
  • 50 g grønsagsstaenger med dip af  25g humus
  • 180g frosne kirsebaer

16 kommentarer:

  1. Er ret ny, så har vidst ikke kommenteret før! Men jeg vil bare sige, at jeg er super glad for at jeg fandt din blog.
    Jeg skal overhovedet ikke tabe mig, men jeg prøver på at leve lidt sundere. Derfor får jeg enormt meget inspiration fra dine indlæg(:

    Tak for det, og fortsæt endelig det gode arbejde... Tror du kommer til, at hjælpe mange da jeg ihvertfald ikke er stødt på nogle blogs, hvor tingene er gjort lige så udførligt. Og så er opskrifterne jo tilmed ret så nemme(:

    Venligst
    Simone

    SvarSlet
  2. Hej Lise :)

    Tak for nogle gode idéer til aftensnacks. Jeg bliver også altid lækkersulten om aftenen.

    Så er det godt at have nogle andre ideer end chokolade :)

    De bedste hilsner fra
    Anita
    Liv og Mad

    SvarSlet
  3. For det første rigtig god blog du har dig.
    For det andet så bliver jeg nok lidt nødt til at få uddybet den med de frosne vindruer og kirsebær. Fryser du dem så selv ned eller hvad? For det har jeg aldrig hørt om?

    SvarSlet
  4. lækkert! ved du sådan ca. hvor meget sukkerfrit müsli man kan få for 50 kalorier? :)

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  6. Hvordan når du frem til de 1400 kalorier ?
    Jeg skal fx. spise 2300 kalorier om dagen ? Det er ren nysgerrighed,
    altså mht. udregning :-)

    Har læst med i noget tid, og havde nu lige tiden til at spørge :-)

    /Linda

    SvarSlet
  7. Mmmmmm, jeg skal da proeve den med kanelbananen. Tak.

    SvarSlet
  8. Nams det lyder lækkert!
    Hvis jeg bliver alt for lækkersulten kan jeg også finde på at tage en kop urte te.
    Pukka har nogle super varianter som smager lidt sødt - uden sukker, så det kan også bruges!
    Kram herfra!!!

    SvarSlet
  9. Tusinde tak for jeres kommentarer - Jeg er lige kommet hjem fra ferie, saa det er herligt at komme hjem til en masse trafik paa bloggen og dejlige kommentarer - det goer det hele bare endnu sjovere!

    @Simone - Tak for dine kommentarer - man kan sagtens bruge ideerne ogsa selv om man ikke skal tabe sig. Ved at give kroppen en fin fordeling mellem fedt, protein og kulhydrater vil man faa mere stabilt blodsukker og bedre energi. Du skal saa bare soerge for at faa lidt mere at spise - eller spise noget som er mere energitaet.

    SvarSlet
  10. @miss A - Chokolade er godt - det er ingen hemmelighed! det fylder bare ikke saa meget med mindre man spiser alt for meget ;O)

    @anonym 1 - Du kan sagtens selv fryse vindruer uden sten - de smager lidt sorbet-is-agtigt, naar de er frosne synes jeg. Kirsebaer koeber jeg frosne uden sten!

    SvarSlet
  11. @ anonym2 - For 50 kalorier kan du faa ca 14g muesli - ikke ret meget vel? Jeg blev selv ret overrasket over hvor energitaet muesli er - selv den uden sukker.

    @BruunbyBruun - Beregningen har jeg lavet paa madlog.dk - og er hvad jeg personligt synes er et ok niveau, hvor man ikke sulter sig selv og samtidig faar den naering kroppen har brug for -De fleste vil tabe sig paa 1400 kalorier om dagen - men har du ikke behov for at tabe dig sa kan din fordeling se anderledes ud. Dine 2300 kalorier lyder dog lidt hoejt for en kvinde med mindre du dyrker intensiv sport hver dag.

    SvarSlet
  12. @Anne : Ja det spiser bare lidt bedre med kanel

    @Kongmor - jeg elsker ogsaa urtetheer!

    SvarSlet
  13. Jeg har nemlig også regnet mine kalorier ud på Madlog.dk :-)
    Jeg løber hveranden dag og styrketræner 1 gang om ugen. Jeg er en meget høj pige, 183 cm, og bestemt ikke overvægtig :-)
    Men var nysgerrig - så måtte spørge.

    Dejlig blog, godt initiativ.
    /Linda

    SvarSlet
  14. @Anne : Haha der skulle staa det SMAGER bare lidt bedre med kanel

    @ Linda: Tak skal du have - vi er jo alle forskellige, saa bloggen maa ses som input/inspiration. Jeg vil desvaerre aldrig selv faa saa mange kalorier til ¨raadighed¨med mindre jeg faar fysisk haardt arbejde plus dyrker intensiv motion alle ugens dage ;O) Som det er nu, styrketraener jeg og dyrker yoga 4 gange om ugen og kan ikke forestille mig ret meget mere.

    SvarSlet
  15. Nej - præcis - jeg blev bare bange for, at der var noget galt, et kort øjeblik på madlog.dk :-)

    /Linda

    SvarSlet
  16. Saa laenge du har husket at saette ¨hak¨ ved kvinde- saa burde der ikke vaere andre faelder ;O)

    SvarSlet