lørdag den 11. juni 2011

Salat med jordbær og feta


Normalt er jeg ikke så vild med kombinationen af surt og sødt, men dette blogindlaeg inspirerede til at eksperimentere. Det blev til salat med jordbaer, feta light, balsamico-eddike, mynte, lidt pinjekerner og olivenolie. Naeste gang vil jeg dog bruge basilikum i stedet for mynte, det synes jeg fungerer en hel del bedre smagsmaessigt. Jeg tror salaten vil vaere god som tilbehør til kylling, fisk og mad på grillen. Eller alternativt til frokost med grovbrød eller pita.

Så lakker det snart mod enden af FDB's madbloggerkonkurrence - hvis du har lyst til at stemme på min blog og har en Facebook-profil, kan det stadig nåes ved at klikke ¨synes om¨ lige herJeg takker rigtigt mange gange for den enorme opbakning, jeg allerede har fået!!

6 kommentarer:

  1. Hvor ser den salat indbydende ud - kombinatione af jordbær og feta - meget utraditionel - men skal prøves:-)

    SvarSlet
  2. Hej Heidi - jeg synes det smager godt med balsamico-dressingen og der kommer balance mellem surt, soedt og salt.

    SvarSlet
  3. mm jeg elsker salater med jordbær i! jeg bruger hyldeblomsteddike sammen med rapsolie til - rigtig lækkert!

    Jeg har også lille ønske/spørgsmål.. ved du hvordan man kunne lave sunde kanelknækbrød? eeelsker dem fra Wasa, men de er jo ikke ligefrem sunde :) og tænkte det kunne være en god lille snack til aften teen :)

    Følger i øvrigt med i din blog.. Det er blevet en daglig rutine at jeg liiige skal ind og se hvad du har skrevet af spændende ting! Tak for inspirationen..

    SvarSlet
  4. Hej Nanna - lyder som en rigtig god ide med hyldeblomsteddike! Jeg skal nok få set på nogle knaekbrød, men dem jeg har lavet indtil nu har ikke vaeret sprøde og kalorievenlige nok.

    Tak for de rare ord - glæder mig at vaere en del af din daglige rutine ;O)

    SvarSlet
  5. Hej Lise,
    Du er også hurtigt blevet en del af min daglige rutine og har givet mig inspiration til endelig at få gjort noget ved min egen blog. Så nu kan jeg forhåbentlig med tiden få gjort noget ved yo-yo-vægten også ;-)
    - frk. sveske

    SvarSlet
  6. Hej Sveske Det glæder mig at høre - yoyo-vægt er dybt frustrerende og ikke særligt sundt for hverken krop eller psyke. Men små ændringer kan gøre en stor forskel i det lange løb. - Vil kigge forbi din blog

    SvarSlet