onsdag den 17. august 2011

Lidt mere engelsk morgenmad


Jeg skal have øvet mig i at lave porcherede æg, for det var en af mine favoritter på ferien, men det varer nok lidt for jeg tror jeg har fået mit æggebehov dækket for den næste tid. Det er desuden heller ikke lige det, der er mest tid til på hverdagsmorgner, men jeg vil huske det til week-ends brunch.

Hvis du nøjes med 1 æg, 1 stk groft toastbrød, 1 tomat og 1,5 dl friskpresset appelsin juice lander det samlet på 300 kalorier og en fordeling på 26% fedt, 17% protein og 57% kulhydrat.

5 kommentarer:

  1. Hej - mit spørgsmål er lidt off topic, håber det går :)
    Jeg nyder at følge med i din blog og går selv meget op i at leve og spise sundt uden at være fanatisk. Jeg bor sammen med min kæreste, og det kan tit give nogle komplikationer, da han savner sovs og kartofler osv. Laver du speciel mad til dig selv, eller spiser din familie det samme som dig?
    Mvh. Sofie

    SvarSlet
  2. Hej Sofie - det er helt i orden - spørg endelig løs! Vi spiser for det meste det samme herhjemme, men ind i mellem laver jeg lidt andet til resten af familien. Drengene får selvfølgelig hvad de skal have - f.eks med lidt smør på kartoflen eller olie på pastaen. Men ændringerne har rigtigt positive konsekvenser for os alle - min mand har lige fået lavet sit årlige lægecheck og alle tal er helt gode - hvorimod det var alarmerende sidste gang. Lægen havde sagt ¨hvad du end gør - så fortsæt endelig med det, for det ser ud til at virke¨. Men hvis det ikke er god nok motivation til at droppe sovsen i hverdagen, så kan du måske lave en aftale om at I laver mere ¨mandeagtig¨ mad et par gange om ugen.

    SvarSlet
  3. Mht. Anonyme - jeg spiser stort set kun proteiner pga min mave - og det er bare at udelade det, du ikke har godt af. Jeg undgår pastaen fx., og får tilbehøret. Det er faktisk ikke særlig kompliceret at handle og lave det samme - men det kræver at man ikke piner sig selv og har rygrad til at lade være at spise det, de "andre" får :-)

    Lise >> Elsker denne morgenmad - jeg udelader blot brødet, og tilsætter timian til tomaterne - det er mums ! Tak for en dejlig blog :-)

    /Linda

    SvarSlet
  4. Tak Bruun by Bruun ;O) - man kan nemlig ofte sagtens spise det samme, bare i lidt andre portionsstørrelser eller lidt anderledes fordeling.

    SvarSlet
  5. Tak for svaret - det lyder som en god idé med manderetterne et par gange om ugen :)
    Mvh. Sofie

    SvarSlet