onsdag den 31. august 2011

Støt kvinders hjerter


Det er ganske foruroligende at tænke på, at der i Danmark dør en kvinde i timen af hjertekarsygdomme og at, det efterhånden er blevet den hyppigste dødsårsag blandt kvinder. Forskningen på området har ikke kunnet følge med og er primært baseret på mænds helbred og symptomer. Det giver slet ikke den optimale behandling for kvinder, som risikerer at blive fejlbehandlede. Hjerteforeningen har derfor lanceret en stor kampagne, der som minimum, skal indsamle 18mio kr til forskning i kvinders hjerter.

Bak op om kampagnen ved at købe støttearmbåndet af ahorntrækugler (fåes i flere farver) til 30kr - halvdelen af beløbet går til forskningen - kan købes  her på nettet - Eller køb to styk og giv det ene til een du holder hjertens meget af - det har jeg gjort!

Læs eventuel mere om forebyggelse og eventuelle symptomer på hjertekarsygdomme her 




2 kommentarer:

  1. Det er en god sag at støtte.
    jeg har valgt at tildele dig en blog-award - læs om det på min blog dqpage.blogspot.com - håber du er med på ideen :o)
    synes du har en rigtig flot og interessant blog.
    mvh Mona

    SvarSlet
  2. Tusinde tak Mona - det er jeg rigtigt glad for - jeg er desværre altid det svageste led i kædebrevs-kæder, for jeg er så ikke vild med at folk skal føle sig forpligtede til at sende videre.

    /Lise

    SvarSlet