torsdag den 18. august 2011

Bento-style madpakker


Så er det tilbage på skolebænken eller arbejde for de fleste og tilbage til madpakker for mange. Hvis du gerne vil spise sundt og let til frokost, kan der være inspiration at hente i den japanske bento/o-bento tradition. De små rum lægger op til, at der er en god balance mellem fedt, protein og kulhydrat - men også at det ser lækkert ud tiltrods for, at portionerne måske ikke er så store. 

Personligt er nok jeg mest til den mere minimalistiske stil - der er altså ingen der skal lægge Hello Kitty eler grisebasser i ris på min frokost ;O) Jeg bruger mest rester fra aftenen før og pakker også gerne snacks til hele dagen. Kig evt her for flere ideer til frokosten  www.laptoplunches.com/bento-menus-season/Allseasons

9 kommentarer:

  1. Tak for inspirationen! Kunne måske godt forestille mig at begynde på noget ala det :D

    SvarSlet
  2. Nej hvor ser det lækkert ud... jeg har faktisk mange små ting med, men det virker mere lækkert når det sådan er delt op og anrettet lidt.

    SvarSlet
  3. Fin og indbydende indpakning. Elsker de originale bentobokse, men dette er også en god løsning. Hvad er det i den lysegule muffinform? :-)

    SvarSlet
  4. God inspiration, og nice billede!

    SvarSlet
  5. Trisse - det er nemt at gøre det personligt - og godt til rester

    Tak Hanne - Det betyder ret meget at det ser appetitligt ud også for mætheden underligt nok.

    Piske - jeg er også ret pjattet med de bokse - både de traditionelle og de mere moderne. De her er bare til pålæg men kan klikkes ovenpå hinanden. I den gule muffinform er der semi-tørrede æbler, de smager lidt som skumfiduser bare bedre syrligt.

    Takker Linn ;O)

    SvarSlet
  6. jeg elsker små hapsere! Det er virkelig en fin måde at lave madpakke på :) Mums!

    SvarSlet
  7. Du må altså gerne smøre min madpakke, Lise. Christ det ser godt ud! Kan du fortælle lidt mere om æblerne i et indlæg? Er det nogle du selv har lavet, hvor får man fat i dem osv. De lyder virkelig lækre!

    SvarSlet
  8. Tak Stina og Marian - hapsere er vejen frem ;O)

    Haha Ganeoggaffel - jeg er nu ret sikker på, I klarer den helt fint selv. Æblerne er fra Coop her i Schweiz - har ikke set dem andre steder. Jeg har overvejet om man mon selv kan lave dem - men kan ikke lige lure hvordan man i en almindelig ovn kan få dem så bløde.

    SvarSlet