mandag den 20. juni 2011

Slank og sund


Når man ændrer sin kost væsentligt, er det en rigtig god ide at kigge forbi sin læge og helst også gerne et stykke inde i forløbet. Jeg har nu fulgt denne måde at spise på siden november, og syntes det var på tide at få det hele kontrolleret -  I sidste uge fik jeg derfor undersøgt levertal, blodlegemer, jern, blodsukker, urinsyre og kolesterol samt fik lavet et generelt helbredstjek - Alt er i skønneste orden  - jeg har tabt 7 kg uden at have lidt afsavn, men ved at spise god og velsmagende mad. Alle prøverne bekræftede, at min krop har fået det den skal bruge og ikke lidt nød. Nu er jeg ved at være på den vægt, hvor jeg gerne vil være og arbejder mest på at få fedtprocenten en anelse ned og muskelmassen højere op.

Men jeg vil rigtigt gerne give videre, hvor vigtigt det er, at du tager hensyn til dit helbred - tager din læge med på råd og ikke hopper på diverse fikse kurer, som lover ¨guld, grønne skove¨ og ¨Mindst 5 kg på 3 dage¨ - det kan gøres meget nemmere, sjovere og sundere. Det tager måske lidt længere tid, men er det hele værd.

7 kommentarer:

  1. Hej Lise,
    Tillykke med din kostomlægning (eller hvad man nu siger). Dejligt, den har givet negativt udslag på vægten også. Det håber jeg, den vil gøre hos mig også, når jeg lige får styr på det der sukker!
    Jeg er helt enig mht. at få kroppen tjekket en gang imellem, har selv tænkt på, at det vist er ved at være 2 år siden, jeg sidst fik et helbredstjek og det er på tide igen.
    - frk. sveske

    SvarSlet
  2. Jeg er så glad for din blog - både de inspirerende opskrifter, men også den personlige varme, som skinner igennem.

    SvarSlet
  3. Åh tak for de inspirerende ord! (og indlæg generelt)

    SvarSlet
  4. Frk Sveske - Tak skal du have - det skal nok komme, jeg synes mit sukkerbehov er faldet gevaldigt efter jeg spiser mad med en bedre sammensætning. og ja afsted til lægen med dig ;O)

    Kære Malsen - hvor er jeg glad for den kommentar - den luner rigtigt meget

    Line - det glæder mig at kunne dele

    SvarSlet
  5. Hvor er du sej!! Tillykke med de 7kg!

    ...og tak for at tage os med på vejen :)

    SvarSlet
  6. Tak Anne - jamen det er en helt rar vej i godt selskab

    SvarSlet
  7. Jamen, den kommentar er bare ærlig :)
    Jeg havde i øvrigt håbet på, at du var havnet blandt de tre øverste i konkurrencen, men sådan skulle det åbenbart ikke være. Æv.

    SvarSlet