søndag den 5. december 2010

Tabouleh med quinoa


Jeg har så mange ting jeg gerne vil skrive om, men tiden her i december er lidt begraenset - Men der ligger en scones-opskrift og venter, som snildt kan erstatte aebleskiver, en pandekage-brunch, bladbeder med pasta og meget mere i flaskehalsen.

Men først var det jo den salat jeg skulle give opskrift på. Til tabouleh bruger man normalt kogt couscous, hakkede tomater og masser af frisk mynte - Jeg har i stedet brugt kogt quinoa, fint hakkede tomater, hakket agurk, hakket basilikum og bredbladet persille - tilsat lidt revet citronskal og citronsaft - en smule olivenolie efter smag plus salt og peber -  fungerer fint som tilbehør til kylling eller til frokost. 

...og lille sjov anekdote....da aeldste-sønnen spiste quinoa for første gang spurgte han ¨hvorfor er der negle i min mad?¨ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar