tirsdag den 29. marts 2011

Morgenmad med banan, appelsin og kokos


Variation over morgenmadstema - Denne gang med banan, appelsin, kanel, graeskarkerner og kokos -nedenunder har jeg kvark som naesten altid. Det høje indhold af protein gør, at jeg er maet laengere og er godt for musklerne. I stedet for kvark (som bla fåes fra Arla) kan du bruge Skyr, Nicolait fromage frais eller graesk yoghurt 0,2% fra Total - alle med højt proteinindhold og lavt fedtindhold. Det lave indhold af fedt betyder, at du kan putte noget af det gode fedt fra kerner/nødder på i stedet. Kroppen og hjernen har brug for fedt, defor er det er vigtigt at du ikke skaerer for meget ned på det. Selv om det er vaegttab du er ude efter, så bør din kost på en dag som minimum indeholde 25% fedt.

Morgenmad af 150g mager kvark, 90g banan, 40g appelsin, 5g kokosmel og 6g graeskarkerner lander samlet på 263 kalorier og en fordeling på 26% fedt, 39% protein og 45% kulhydrat.

2 kommentarer:

  1. Hej Lise :)

    Men synes du ikke, at de der mælkeprodukter er sure?

    Jeg spiser som regel frugt, nødder og tørret frugt til morgenmad. Jeg har slet ikke lyst til at putte noget surt, som græsk youhurt i munden om morgenen.

    De bedste hilsner fra
    Anita
    Liv og Mad

    SvarSlet
  2. Hej Anita - Der er lidt forskel paa dem - jeg proevede een graesk yoghurt i DK som var pivsur og en Skyr som jeg heller ikke var vild med- men den graeske yoghurt fra Total er laekker cremet i det - den kvark jeg koeber hernede er heller ikke sur synes jeg.

    /Lise

    SvarSlet