onsdag den 2. marts 2011

Salat med laks og kapers


Hurtig og nem frokost - salat med røget laks og kapers. Jeg køber den vilde laks med MSC maerke for den smager bedre og så er den baeredygtig. Hvis ikke de har maerket, hvor du køber ind, så spørg evt. efter det - som kunder har vi stor indflydelse på udvalget i butikkerne. Saerligt laks og tun har brug for ekstra fokus for ikke at blive overfiskede.

Her har jeg spist 85g røget vild laks, 65g grovpita (ikke på billedet ;O kan udskiftes med ristet rugbrød eller andet groft brød), dressing af 1 tsk olivenolie med lidt kvark, sennep og citron, 4 cherrytomater, blandet salat og kapers. Samlet lander frokosten på 323 kalorier og en fordeling på 20% fedt, 35% protein og 45% kulhydrat. der er plads til et stykke frugt til dessert - haps!

8 kommentarer:

  1. Sikke en lækker frokost, jeg vil gerne bestille sådan en tallerken ;-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hehe Birthe - jeg ved ikke om man skal saette sin lid til Postdk ;O) Men det skulle du nu hurtigt faa bikset sammen, med den aktivitet der er i dit koekken !!

    SvarSlet
  3. Hej Lise:O)
    Hvor er det en lækker blog du har dig her. Er jeg glad for jeg lige opdagede. Gik straks til aften på jagt efter kvark, men desværre ikke noget de havde i netto.
    Kan se du bruger det en del i morgenmaden, vil du anbefale et bestemt mærke?

    Vil helt klart gøre andre opmærksomme på din side.

    <3 Pia Sabine

    SvarSlet
  4. Hej Lise. Jeg er vild med din blog.
    Hvor finder du den kvark du bruger? Og hvad hedder den præcist? Jeg synes det er svært at finde...

    KH Katrine

    SvarSlet
  5. Hej Pia Sabine og Katrine - velkommen til!

    Jeg bor ikke selv i DK, men ved Lugano i Schweiz - saa den jeg koeber er noget anderledes ;O) Men jeg ved at man i DK kan faa een kvark fra Arla
    http://arla.dk/Produkter/Brands/Arla-Karolines-Kokken/arla-karolines-koekken-kvark/

    Ellers led efter fromage blanc eller fromage frais f.eks
    http://www.superbest.dk/produkt/fromage-frais-naturel

    eller alternativt Skyr fra Thise eller Lögismose
    http://thise.eu/Produkter/ThiseProdukter/ThiseBaegre/Skyr.asp
    http://www.loegismoseudvalgt.dk/fast-i-netto+skyr-350-g

    Den graeske yoghurt fra Total 2% har ogsaa et hoejt proteinindhold og lavt fedtindhold

    SvarSlet
  6. og mange tak for jeres ros !!!

    SvarSlet
  7. Det må jeg helt sikkert prøve i morgentidelig:0) men gælder kcal-antallet sp stdigvæk, hvis jeg fx bruger græsk yoghurt?

    Tænkte også på om der er en mulighed for dig, at lave kategorier med morgen, middag og aftensmad. Det ville gøre det lettere for os som læsere, at klikke på det måltid mn lige står og mangler inspiration til:o)

    SvarSlet
  8. Hej Pia Sabine - Hvis du bruger den graeske yoghurt med 2% saa skulle kalorieindholdet vaere det samme som den magre kvark - desvaerre bliver de solgt i nogle meget smaa baegre, saa jeg synes aldrig der er nok i ;O)

    God ide med kategorierne - det vil jeg bestemt arbejde paa!

    /Lise

    SvarSlet