mandag den 14. marts 2011

Ricotta med aeg og salat i wrap


Beklager at der er lidt stille her på bloggen, men jeg er lige kommet tilbage fra skiferie og prøver at komme til bunds i vanvittige maengder vasketøj. Jeg blev dog rigtigt glad over at komme hjem til mange kommentarer og nye besøgende (Velkommen til !!) -  Jeg har vist fået svaret på de fleste kommentarer - ellers smid gerne en ny og mind mig om det ;O)

Maden på skituren blev igen lidt af en udfordring, så det er dejligt at vaere hjemme igen og selv kunne saette maden sammen optimalt. Frokosten her er fra før vi tog afsted og består af ricotta-ost med aeg og et svensk fladbrød med salat - og som det skimtes i baggrunden banan med kanel til dessert. Ricotta'en har jeg puttet i en lille smurt ovnfast skål og aegget oveni med lidt maelk og purløg- derefter i ovnen med staniol over (eller kan alternativt koges i vandbad i en gryde). Jeg skal dog have eksperimenteret lidt mere med, hvor laenge de skal have, for de blev en anelse ¨hårdkogte¨.

Frokost bestående af 50g ricotta-ost, 1 aeg, 3 spsk letmaelk, purløg, salt, peber, 48g svensk fladbrød, 85g gulerod, salat, 4 cherrytomater, 50g banan med kanel. Lander samlet på 402 kalorier og en fordeling på 28% fedt, 19% protein og 53% kulhydrat.

9 kommentarer:

  1. Hej! Er lige faldet over din inspirerende blog :)
    Ricotta med æg, det må jeg prøve! Nammenam!

    SvarSlet
  2. Hej Lise :)

    Det ser bare super lækkert ud. Skøn frokost :)

    De bedste hilsner fra
    Anita
    Liv og Mad

    SvarSlet
  3. Hej igen:O)
    Håber du havde en dejlig ferie, bare det var mig!
    Næste år SKAL vi altså bare på skiferie, er bare dyrt på en su!

    Men ville lige fortælle, hvis du ikke selv havde opdaget det, at blog-land.dk reklamere så fint for din blog også:O)

    Og ved du hvordan man kommer på bloglovin´s "nye blog´s" liste?
    Altså den ude i venstre side, hvor man kan se populære og nye blogs.
    Har prøvet at kontakte dem, men har endnu ikke hørt noget.

    Nu blev det lige en mindre roman du fik her, håber det er okay:O)

    SvarSlet
  4. Hej Nathalie og velkommen til - ricotta med spinat er ogsaa godt ;O)

    Tak Anita - det smagte ogsaa fint ;O)

    Pia Sabine - Romaner er helt ok ! Skiferie er altsaa ogsaa lidt halvdyrt, naar man foerst faar lagt alt sammen med skikort, overnatninger, mad og drikke. En uge paa ski koster ofte naesten det samme som 3 uger paa sommerferie :O/

    Dejligt med omtale paa blog-land.dk - bare aergeligt hun ikke synes mine billeder er indbydende!

    Mht Bloglovin saa tror jeg, at de ¨up and coming¨ er listet efter hvor mange nye laesere der har meldt sig i den sidste uge - saadan har jeg forstaaet det - Derudover er der dem som bliver fremhaevet fordi folk har givet dem ¨like¨/hjerter.

    /Lise

    SvarSlet
  5. Lise, jeg synes IKKE dine billeder IKKE er indbydende.. Det håber jeg, du er klar over :) Det er bare noget med lyset, der lige kan give det, det sidste.. Og for what it's worth, så synes jeg, at dette billede har oppet sig! :)

    Håber, min omtale har været med til at give dig nye læsere og followers på Bloglovin' :)

    De aller bedste hilsner
    Trine (som altså er fan, til trods for 'kritikken' af dine billeder!) :)

    www.blog-land.dk

    SvarSlet
  6. Tak igen for opklaringn/forklaringen Trine - Ja der er kommet en del trafik fra dit site og nye laesere paa bloglovin - Dejligt!

    /Lise

    SvarSlet
  7. Hvor er det svenske fladbrød fra? :)

    SvarSlet
  8. @Sarah - de er fra Ikea, men det er vist ikke alle Ikea'er der har madvarer.

    /Lise

    SvarSlet