tirsdag den 16. november 2010

Protein er nøglen......



Eller.... det er det i hvertfald for mig, har jeg erfaret. Og så passer det heller ikke helt, for jeg kan altså ikke leve overvejende af protein alene, så bliver jeg både utilpas og ikke saerlig rar at vaere sammen med. Men måltider som er sammensat, så jeg får lidt af det hele og allerhelst med magert protein, gode olier og grove kulhydrater, så har jeg det godt og føler mig maet laenge. Det er med garanti ikke den ¨dybe tallerken¨ der her, men det har taget mig ca et halvt menneskeliv at finde ud af ;O)

Ideer til mere magert protein i kosten: udskift den almindelige yoghurt med skyr, kvark eller fromage frais/blanc. Spis tofu, bønner, linser, hytteost, mandler, aeg, fisk, kylling, kalkun og fisk

Brug evt madital.dk eller madlog.dk til at regne ud hvilken fordeling der er optimal for dig  Alt efter om du skal tabe dig, vedligeholde din vaegt eller evt tage på?

2 kommentarer:

  1. hvad er opskriften på denne lækre sandwich?
    kh. Louise

    SvarSlet
  2. Velkomen til! Det er saamaend bare en rest af chiliboenner som findes paa samme side - med lidt guacamole og kvark -

    SvarSlet