tirsdag den 24. maj 2011

Snack-box - Snup ideen!


Denne smarte ide så jeg på realsimple.com. Ideen er, at du på forhånd forbereder dine snacks til de naeste par dage, så du ikke spiser noget mindre hensigtsmaessigt. Hvad man ikke kan se på billedet er, at alle de små kageforme står i en plastbøtte med låg, på den måde er der samling på mellemmåltiderne.
Jeg har så tilføjet en dimension og det er, at alle mine snacks indeholder under 100 kalorier - så er der også styr på den del. Jeg har faktisk også lavet een til køleskabet, men den får I først at se i morgen ;O) 

Min snack-box indeholder denne gang øverst fra venstre: 20g fuldkornskiks med chokolade, 50g bananmuffin (opskrift følger), 10g mandler & 20g abrikoser, Miderste raekke: 100g fersken - NB kun 47 kalorier, 15g tranebaer & 8g mandler, 2 rosmarinkiks & 5g mandler, nederste raekke fra venstre: 5g pinjekerner med 1stk knaekbrød & 10g rosiner, 20g fennikelringe, 20g dadler & 5g kokosmel

Hvad skulle din optimale snack-box indeholde?

17 kommentarer:

  1. hvad er der i alle de fantastiske cupcakeforme??? :D

    SvarSlet
  2. Super smart :-)

    Jeg så også i et blad at en pakkede små poser, en til hver dag, søndag aften. Alle indeholdende under 100 kalorier - og med forskelligt fyld. Så når hun skulle ud af døren om morgenen, så var det bare at gribe en pose og så afted....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. Hvor er det dog en genial ide!!! Den vil jeg kopiere med det samme. Derudover vil jeg lige sige tak for du har denne utrolig inspirerende blog:o)
    mvh ams

    SvarSlet
  4. Det er ret smart, jeg ville bare blive fristet til at spise det hele, hæ.
    Jeg er også stor fan af smagfulde gulerødder, god mæthed og friskhedsfornemmelse. Og en smoothie på flaske til at tage med er også et hit (:

    SvarSlet
  5. Hvor ser det godt ud og super idé :-)
    Er det dine valg på billedet? Og hvis det er, hvad er der så i? I gram altså :-)

    SvarSlet
  6. Nu har jeg faaet tilfoejet i indlaegget hvad min box indeholdt - saa er det over til jer ;O) Hvad skal jeres indeholde?

    SvarSlet
  7. Er spændt på opskriften på bananmuffin :)

    Desuden, jeg kan se at dine boller med safran er kategoriseret som bagværk, men den kategori fremgår ikke under indhold?

    SvarSlet
  8. Rigtig smart!
    En af mine skulle helt sikkert indeholde gulerødder. En anden skulle indeholde mandler og tørret frugt. Hm... Det er faktisk ret svært :)

    SvarSlet
  9. Hej Katie - jamen du er da alt for hurtig ;O) Nu skulle den vaere der, jeg var gaaet i gang med at lave den nye kategori, men var ikke blevet faerdig! Bananmuffins ligger i flaskehalsen - foto er taget, muffins er spist, men der er lige en masse andre indlaeg foerst i koen

    Caroline - Guleroedder er ogsaa en favorit herhjemme - det kan vi godt blive enige om

    SvarSlet
  10. Jamen altså, hvor hypertjekket!
    Hos mig kunne det være:
    Gulerod og mandler.
    Skyr "on the rocks"
    Riskiks, hytteost og agurk
    Æble og pekannød
    Fiskefrikadelle og gnavegrønt
    Kogt æg og agurk

    kh Rebecca, rebeccapersson.com

    SvarSlet
  11. Uh en masse gode ideer Rebecca - og velkommen til!

    SvarSlet
  12. hvor mange dage har du regnet med der er til der? :)

    Virkelig god ide :D glæder mig til at prøve det :)

    SvarSlet
  13. Anonym - der er til 3 dage her - hvis der ikke er nogen andre i huset der stjaeler dem ;O) - jeg saetter 300 kalorier af om dagen til mellemmaaltider og de fleste af de her ligger lige omkring 100 kalorier hver.

    SvarSlet
  14. Ej det er da bare en god ide!! Tror jeg da straks jeg vil kopirer! Tror jeg vil komme edamamebønner i også =)

    SvarSlet
  15. Rigtig god ide Rikke - det er klart nemmere at spise den slags som snack, naar det er gjort klar paa forhaand!

    SvarSlet